9 juli 2018

Negen Weken Zomer - week 2




Fijn toch, "grote vakantie" ... het gewone leven vertraagt en er komt tijd vrij voor de dingen die van de zomer écht zomer maken. Hier zijn we nog volop in verhuismodus, maar ook al een klein beetje thuis in het nieuwe huis.

En ondanks het prachtige weer toch nog niet echt in vakantiestemming. Teveel te doen nu, maar mijn hoofd dwaalt af ... in gedachten maak ik een lijstje wat voor leuke dingen we zullen gaan doen deze zomer.
Omdat 'uitkijken naar' en plannen maken al bijna even prettig is, maak ik elk jaar een lijstje - een zomerse bucketlist zeg maar ...
De truc is om het beperkt en eenvoudig te houden, zodat je écht kan doen wat er op dat lijstje staat. 

Week twee van Negen Weken Zomer daagt je uit om vandaag een lijstje te maken in je Journal.
En omdat je beter werkt met een aantal inperkingen:
  • zet niet meer dan 7 dingen op je lijstje, hou het realistisch en simpel
  • gebruik slechts twee kleuren: de kleur van je tekst en de kleur van je tekeningen, knipsels, versieringen ... (tip: er zijn meerdere tinten van één kleur)
  • gebruik bij voorkeur verschillende soorten stiften, balpennen of fineliners - verder versieren kan met gekleurde plakbandjes, of knipsels 
  • bedenk ook alvast hoe je gaat 'afvinken' wat je hebt gedaan - zal je stickers gebruiken, of een vinkje zetten met een stift, of ...

Nog een beetje inspiratie nodig? Kijk eens op het NWZ-Pinterest-bord.

Wil je jouw resultaat delen met de groep? Je mag me een foto of scan sturen voor het NWZ-album. 

Mijn lijstje krijg je volgende keer te zien! Eerst de dozen met journals en schrijfgerief vinden ...