6 augustus 2018

Negen Weken Zomer - week 6



























Die tropische temperaturen van de laatste tijd maken loom en lui … ideaal toch om je makkelijke stoel in de schaduw te zetten en lekker in een boek te duiken … liefst een meeslepend verhaal waar je hélemaal in kan verdwijnen!

Ben jij ook zo'n kettinglezer?
Lezen doe ik ontzettend veel en graag - en dankzij mijn e-reader met Kobo-abonnement en bib-kaarten zit ik nooit meer zonder leesvoer!

De zomer is voor mij écht de beste tijd om te lezen. De rest van het jaar geef ik workshops, teken en haak ik veel en zijn er vaak ook leuke series op TV … maar in de zomer ben ik echt elk vrij moment in een boek te vinden.
Hier kan je zien wat ik vorig jaar onderandere allemaal las. Dit jaar heb ik het niet zo goed meer bijgehouden …

Mijn liefde voor lezen komt ook regelmatig in mijn Journals tevoorschijn …
Ga deze week eens aan de slag met jóuw leesvoer … boeken, tijdschriften, kranten … wàt heeft geen belang.

Gebruik deze ideetjes als leidraad:
  • maak een pagina met een lijstje wat je deze Negen Weken Zomer allemaal las (werk bij aan het eind van de maand)
  • maak een pagina gebaseerd op een boek dat je pas las, of op iets dat erg is blijven hangen: een personage, een sfeer, een woord … 
  • las je iets wat je nieuwsgierigheid prikkelde? Doe onderzoek en schrijf op wat je allemaal te weten komt, zoek afbeeldingen, informatie en verwerk dit allemaal in je journal
  • haal je stempels, stickers en stiften boven en doe iets leuks met een citaat 'over' lezen