29 juli 2019

NegenWekenZomer - week 5

Slechts één thema deze week: Street Art!

We zijn hier in het Leuvense behoorlijk verwend wat dat betreft, overal ontdek je namelijk kleine, grote, schitterende, verborgen of minder verborgen kunstwerken.

Denk in de eerste plaats al maar aan de gekke en heel herkenbare figuren van Bisser die je werkelijk overal in deze stad aantreft! 



Maar ook Straatletters zal je wel niet onbekend zijn … grappig, herkenbaar en in een leuke zwierige stijl … je bent er vast al wel eens ééntje voorbijgelopen. 


_ _ _ _ _ _ _ _

© isabelle vangeel - issasart.blogspot.be


Journal

Met het thema deze week kan je weer alle kanten op: laat je volledig gaan met je eigen Street Art in jouw Journal: een mooie spreuk in graffiti- of handletteringstijl, een grappige uitspraak, droedeltjes, … 


Starten met een wit blad hoeft niet: zoek een foto van een muur, gebouw, voertuig ... in een magazine, print er eentje van een stockphoto-site zoals Pexels (deze bvb), of gebruik een foto van mij (horizontaal - verticaal) en plak ’m in je Journal als achtergrond.
Je kan er natuurlijk ook zelf ééntje fotograferen of tekenen …

Voor inspiratie: kijk eens hoe Lori vliegen van Elvie Studio dit aanpakt. Op haar site vind je bovendien de stappen die ze doorloopt en de materialen die ze gebruikt.

Krijg je niet genoeg van muren als background? Check dan hier het Walls Notebook, dat ook Lori gebruikt. Een klassieker, maar nog steeds verkrijgbaar!

_ _ _ _ _ _ _ _


Reeks

Het thema van deze week: maak een fotoreeks met Street Art natuurlijk

Een tijd geleden verscheen in mijn buurt een prachtig – heel erg roze – werk van Straatletters. Voor mijn collage ging ik op zoek naar meer!
Hieronder een impressie van enkele leuke Street Art werken waar ik vaak langskom - jammer dat er maar 9 op kunnen … ik had er nog zoveel andere.


{ Kreeg je de inleiding niet mee? Hier kan je het nalezen


© isabelle vangeel - issasart.blogspot.be