27 januari 2013

Creatief atelier 5 februari: pastel


Het komende creatief atelier gaan we uitproberen en kijken wat het werken met pastelkrijt inhoudt. 
Als 'thema' koos ik voor vogels, dus prenten en boekjes van natuurpunt bv. mag je altijd meebrengen.
Een idee van van wat we zullen gaan doen vind je hier.

Pastelkrijt is nogal stoffig. Voorzie dus zeker kleding die wat vies mag worden en eventueel een schort.  

Meebrengen: wat je in huis hebt aan pastelkrijtjes (hard of zacht), pastelpotloden, contékrijtjes, ... maar ga zeker niet speciaal iets aankopen, ik breng zelf ook weer allerlei materiaal mee!
Een kneedgum komt zeker van pas. 
Als je dit hebt is ook een doezelaar handig (d.i. een papieren 'potlood' om de krijtjes te mengen en details aan te brengen. Een voorbeeldje hier).  
Ik breng schets- en tekenpapier mee. Als je graag een bepaalde kleur hebt als ondergrond voor de vogel waarmee je wilt gaan werken neem dat dan zeker mee. Ik breng neutrale en witte tinten mee. 

Er kunnen nog 2 à 3 personen bij. Als je wilt deelnemen kan je me mailen
(Of zie 'contactpagina')

Locatie: Ontmoetingscentrum Genadedal Kessel-lo - zaal 2
Uur: 19u30 - 22u